Lehdistötiedote: Palveluyhtiö Viisarit avaa palaute- ja kehitysideakanavan

Julkaistu: 6.10.2021
Kesäkuusta lähtien Tervon, Vesannon ja Keiteleen kuntien yhteisomistama teknisen toimialan palveluyhtiö Viisarit on vastaanottanut palvelupyyntöjä myös sähköisten lomakkeiden kautta.

Lehdistötiedote – Vapaa julkaistavaksi – 6.10.2021

Palveluyhtiö Viisarit avaa palaute- ja kehitysideakanavan

Palveluyhtiö Viisarit Oy on nimensä mukaisesti Keiteleen, Tervon ja Vesannon kuntien yhteisomistama teknisen toimialan palveluyhtiö. Palveluyhtiön tehtäviin kuuluvat mm. isännöinti ja toimistopalvelut, vesi- ja lämpölaitospalvelut, kiinteistö- ja aluehuolto, liikuntapaikkojen ylläpito, rakentaminen, rakennuttaminen, siivous ja puhtaanapito, sekä erilaiset konsultointi ja valmistelutyöt kuntien päätöstentekoon.

Kesäkuussa avatuilla sähköisillä lomakkeilla voi ilmoittaa kätevästi ei-kiireelliset toimenpiteitä vaativat puutteet Viisareiden hallinnoimissa ylläpitokohteissa, kuten kuntien kiinteistöissä ja vuokrataloyhtiöissä.

Yksi järjestelmä kaikkiin yhteydenottoihin

Nyt palautekanavan lisäksi on otettu kehitykseen ja julkiseen testaukseen kehitysideoille ja palautteille oma kanava, jota kautta voi laittaa palautetta ja kehitysideoita niin palveluyhtiön toimintaan kuin toiminta-alueeseen liittyen:

”Palautekanavan tarkoitus on nimenomaan täydentää kesäkuussa lanseerattua palvelupyyntökanavaa. Nyt jos esim. kaava-alueella on havaittu reikä kävelytiellä, niin tätä kautta asian voi ilmoittaa meille kätevästi. Lisäksi palautekanavan kautta voi nimensä mukaisesti laittaa meille palautetta” toteaa Juho Nuutinen, Palveluyhtiö Viisarit Oy:n toimitusjohtaja.

Myös puhelimitse voi edelleen ilmoittaa palvelupyyntöjä, mikäli nettilomakkeen käyttö ei ole mahdollista. Tällöin henkilökunta kirjaa palvelupyynnön sähköiseen järjestelmään. Myös sähköpostitse ja Facebookin kautta voi olla yhteydessä palveluyhtiöön.

Palveluyhtiö Viisarit Oy:n kiinteistö- ja aluepäällikkö Jaakko Katainen on ollut tyytyväinen nykyiseen sähköiseen järjestelmään: ”Tämän avulla saamme kaikki palvelupyynnöt yhteen ja samaan järjestelmään. Hyvin on lähtenyt liikkeelle.”

Yhteistyössä Mukana-hankkeen tuella

Kehitysidea- ja palautekanava on kehitetty yhteistyössä Palveluyhtiöt Viisarit Oy:n, Kehitysyhtiö SavoGrow Oy:n Mukana-hankkeen ja verkkosivujen toteuttajan Mainostoimisto Viiman kanssa.

”Palautekanavaa kehitetään yhdessä eteenpäin tulevien kokemusten perusteella, ja toivommekin kuntalaisten aktiivista osallistumista. Tarkoitus on kerätä kuntalaisten palautetta myös palautekanavan toimivuudesta” toteaa Mukana-hankkeen projektipäällikkö, SavoGrown Ville Keränen.

Viisareiden johto lupaa vastata kaikkiin yhteystiedoilla varustettuihin palautteisiin henkilökohtaisesti. Ideat otetaan vastaan, ne käsitellään, niihin vastataan ja niitä viedään eteenpäin sopivassa kohdin kun on mahdollista. ”Toivomme että palautteita ja kehitysideoita tulisi röytämällä. Tarkoitus on hyödyntää kehitysideoita osana vuosisuunnittelua ja tulevia investointihankkeita.” muistuttaa Juho Nuutinen.

Palautekanava löytyy Palveluyhtiö Viisareiden kotisivuilta osoitteesta: https://viisarit.fi/palautekanava

Lisätietoja:

Juho Nuutinen, toimitusjohtaja, Palveluyhtiö Viisarit Oy, p. 044 420 3000

Ville Keränen, Mukana – Tulevaisuuden osallisuusmallit 2025 -hankkeen projektipäällikkö, Kehitysyhtiö Savogrow Oy, p. 040 682 4620